-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51549 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

از سرگذشت خوارج چه درسهايي ميتوان آموخت؟
الف: درس اول اين است كه هر وقت جاهلها و نادانها و بيخبرها مظهر قدس و تقوا شناخته شوند و مردم آنها را سمبل مسلمان عملي بدانند، وسيلة خوبي به دست زيركهاي منفعتپرست ميافتد. اين زيركها همواره آنها را آلت مقاصد خويش قرار ميدهند و از وجود آنها سدي محكم جلو افكار مصلحان واقعي ميسازند. بسيار ديده شده است كه عناصر ضداسلامي رسماً از اين وسيله استفاده كردهاند؛ يعني نيروي خود اسلام را عليه اسلام به كار انداختهاند. استعمار غرب تجربة فراواني در استفاده از اين وسيله دارد و در موقع خود از تحريك كاذب احساسات مسلمين, خصوصاً در زمينة ايجاد تفرقه ميان مسلمين, بهرهگيري مي​نمايد. چقدر شرمآور است كه مثلاً مسلمان دلسوختهاي درصدد بيرون راندن نفوذ خارجي برآيد و همان مردمي كه او ميخواهد آنها را نجات دهد با نام و عنوان دين و مذهب، سدي در مقابل او گردند. آري اگر تودة مردم جاهل و بيخبر باشند، منافقان از سنگر خود اسلام استفاده مينمايند. رسول اكرم فرمود:
«اِنّي ما اَخافُ عَلي اُمَّتيَ الْفَقْرَ وَلكِنْ اَخافُ عَلَيْهِمْ سُوءَالتَّدْبير.» (عوالي اللآلي, 4/39)
]من از هجوم فقر و تنگدستي بر امت خودم بيمناك نيستم. آنچه از آن بر امتم بيمناكم, كجانديشي است. آنچه فقر فكري بر امتم وارد ميكند، فقر اقتصادي وارد نميكند.[
ب: درس دوم اين است كه بايد كوشش كنيم طرز استنباطمان از قرآن صحيح باشد. قرآن آنگاه راهنما و هادي است كه مورد تدبر صحيح واقع شود، عالمانه تفسير شود، از راهنماييهاي اهل قرآن ـ كه راسخين در علم قرآناند ـ بهره گرفته شود. تا طرز استنباط ما از قرآن صحيح نباشد و تا راه و رسم استفاده از قرآن را نياموزيم، از آن بهرهمند نخواهيم گشت. سودجويان و يا نادانان گاهي قرآن را ميخوانند و احتمال باطل را دنبال ميكنند. همچنانكه از زبان نهجالبلاغه شنيديد آنها كلمة حق را ميگويند و از آن باطل را اراده ميكنند. اين، عمل به قرآن و احياي آن نيست بلكه اماتة قرآن است. عمل به قرآن, آنگاه است كه درك از آن, دركي صحيح باشد.
قرآن همواره مسائل را به صورت كلي و اصولي طرح ميكند, ولي استنباط و تطبيق كلي بر جزئي بسته به فهم و درك صحيح ماست؛ مثلاً در قرآن ننوشته در جنگي كه در فلان روز بين علي و معاويه در ميگيرد حق با علي است. در قرآن همين قدر آمده است كه:
«وَاِن طائفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنينَ اقْتَتَلوُا فَاَصْلِحوُا بَيْنَهُما فَاِنْ بَغَت اِحديهُما عَليَ الْاُخْري فَقاتِلُوا الَّتي تَبْغي حَتّي تَفئَ اِلي اَمْرِ اللهِ.» حجرات/9.
]اگر دو گروه از مؤمنان كارزار كردند، آشتي دهيد آنان را و اگر يكي بر ديگري سركشي و ستمگري كند، با آنكه ستمگر است نبرد كنيد تا به سوي فرمان خدا برگردد.[

مجموعه آثار شهيد مطهري ج14 ـ جاذبه و دافعه علي(ع) صفحه: 334
شهيد مطهري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.